Το CDN είναι σύντομη ονομασία για το Content Delivery Network (Δίκτυο Παροχής Περιεχομένου). Ένα δίκτυο παροχής περιεχομένου (CDN) είναι ένα σύστημα κατανεμημένων διακομιστών (δικτύου) που παραδίδουν σελίδες και άλλο περιεχόμενο ιστού σε έναν χρήστη, με βάση τις γεωγραφικές τοποθεσίες του χρήστη, την προέλευση της ιστοσελίδας και το διακομιστή παράδοσης περιεχομένου.
Αυτή η υπηρεσία είναι αποτελεσματική στην επιτάχυνση της παράδοσης περιεχομένου ιστότοπων με υψηλή επισκεψιμότητα και ιστότοπων με παγκόσμια εμβέλεια. Όσο πιο κοντά γεωγραφικά είναι ο διακομιστής CDN στον χρήστη, τόσο πιο γρήγορα θα παραδοθεί το περιεχόμενο στον χρήστη. Τα CDN παρέχουν επίσης προστασία από μεγάλες διαταραχές στην κυκλοφορία.
Πως λειτουργεί το CDN
Οι διακομιστές που βρίσκονται πλησιέστερα στον επισκέπτη του ιστότοπου ανταποκρίνονται στο αίτημα. Το δίκτυο παράδοσης περιεχομένου αντιγράφει τις σελίδες ενός ιστότοπου σε ένα δίκτυο διακομιστών που είναι διασκορπισμένο σε γεωγραφικά διαφορετικές τοποθεσίες, αποθηκεύοντας κρυφά τα περιεχόμενα της σελίδας. Όταν ένας χρήστης ζητήσει μια ιστοσελίδα που είναι μέρος ενός δικτύου παροχής περιεχομένου, το CDN θα ανακατευθύνει το αίτημα από το διακομιστή του αρχικού του ιστότοπου σε ένα διακομιστή στο CDN που είναι πιο κοντά στον χρήστη και θα παραδώσει το αποθηκευμένο περιεχόμενο. Τα CDN θα επικοινωνούν επίσης με τον αρχικό διακομιστή για να παραδώσουν οποιοδήποτε περιεχόμενο που δεν έχει αποθηκευτεί προηγουμένως.
Η διαδικασία εναλλαγής μέσω CDN είναι σχεδόν διαφανής για τον χρήστη. Ο μόνος τρόπος που ένας χρήστης θα ήξερε εάν έχει αποκτηθεί πρόσβαση σε ένα CDN είναι αν η παραδοθείσα διεύθυνση URL είναι διαφορετική από τη διεύθυνση URL που ζητήθηκε.
Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν CDN
Κατά την παροχή ιστοσελίδων μεγάλης κλίμακας σε παγκόσμιο ακροατήριο, τα CDNs μπορούν να μειώσουν την καθυστέρηση, να επιταχύνουν τους χρόνους φόρτωσης του ιστότοπου, να μειώσουν τις ασφαλείς εφαρμογές του εύρους ζώνης και να μπλοκάρουν ακόμη και τα scrappers των δεδομένων και άλλες μορφές spammers που χτυπούν τον διακομιστή σας.
Τα δίκτυα παροχής περιεχομένου χρησιμοποιούνται για αλληλεπιδράσεις B2B και για την παροχή περιεχομένου στους καταναλωτές. Σήμερα, καθώς όλο και περισσότερες πτυχές της καθημερινής ζωής κινούνται στο διαδίκτυο, οι οργανισμοί χρησιμοποιούν δίκτυο παροχής περιεχομένου για να επιταχύνουν το στατικό περιεχόμενο, το δυναμικό περιεχόμενο, το κινητό περιεχόμενο, τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, το βίντεο, τη φωνή, τα παιχνίδια κ.ο.κ.